Monuments Napoléoniens

MONUMENTS NAPOLEONIENS a pour objet de mettre en avant le patrimoine napoléonien par et pour les internautes eux-mêmes.

Modérateur : Cyril

le sabreur

Message par le sabreur » 20 janv. 2005, 08:26

En effet le corps de Desaix se trouve au Grand St Bernard ! :salut:

Au passage je vous pique la photo pour mettre dans la rurique "A toi Desaix !" :)

BELLOT

Message par BELLOT » 21 janv. 2005, 10:06

Je n'y vois pas les photos que j'ai transmise hier

Dominique T.

Message par Dominique T. » 21 janv. 2005, 10:21

Ne vous en faites pas, Albert est sans doute occupé.

Cela ne saurait tarder, rassurez-vous.

Castiglione

Polish monuments of Emperor of French

Message par Castiglione » 08 juil. 2005, 18:06

There is no need to convince anybody that Napoleon was widely appreciated in Poland. Nevertheless material proofs of this cult have not remained so many in our country. Erecting and then lasting the monuments of Emperor it was not accepted by the politics of three occupants od Poland, that were on opposite disposition to napoleonic tradition. Then there was disaster of II-nd world war and over than 40-years period of communistic oppression called PRL (People Republic of Poland).

We can treat as first monuments four triumphant arches erected by the citizens of Poznań on the way of expected arrival of Emperor in 1806. It was erected by the use of not permanent materials so its life was not so long. It was known that one of the arches was decorated by the "To Salvator of Poland", young noblemen with sable in the hand and fenix - symbol of the dissuading Poland.
On the times of Duchy of Warsaw there was two times organized initiative of erecting the monument of Napoleon. First time it was on 1808, when there was started by the general Józef Zajączek the public collect of money among the officers and soldiers ot commanded by him II-nd Calisian (Kalisz) Legion of Army of Duchy of Warsaw. Monument was planned to be erected in Kalisz but the initiative spread quickly into the whole Army of Duchy of Warsaw so the localization was moved to the capital of Duchy. There was organized national committeeunder, whose chairman was asked to be gen. Jan Henryk Dąbrowski - chief of Italian Legions. Project was to be performed by the famous architect Piotr Aigner (also known as architect of "Temple of Sybilla" and other numerous buildings). Firstly there was idea of triumphal arch, but Piotr Aigner`s proposal was to put the monument inspired on the cheval monument of Emperor Trajan in Rome (as it was also later on with cheval monument of Prince Józef Poniatowski sculpted by Thorvaldsen) at the beginning of Miodowa Street in Warsaw (that was named Napoleon`s street at that times)...More

Dominique T.

Message par Dominique T. » 09 juil. 2005, 10:09

Thank you for this interesting article and link to your website.

lukian54

Message par lukian54 » 19 nov. 2005, 16:52

:salut: Bonjour Dopminique
J'ai des photos de la tombe du général Offenstein dans le cilmetrière de Mouzay(55)
avant restauration par le Souvenir Français, puis après les travaux. Désirez-vous les recevoir pour les insérer sur le site de l' A C M N ,
je ne suis pas retourné à Marville, il fait trop froid.
'
j'irai au printemps.
Cordialement

Sergent Lombart

Monuments

Message par Sergent Lombart » 30 déc. 2005, 21:27

Respectueux salut,

Comme j'en ai fait l'annonce sur le forum, j'ai un premier jet de photos que j'ai prises sur divers sites en aquitaine. Envoyé moi une adresse mail pour que je puisse vous les faire parcenir.

Au plaisir de vous lire

Vive l'Empereur :salut:

Dominique Contant

Message par Dominique Contant » 30 déc. 2005, 23:17

Bonsoir Sergent.

Lisez le premier message de ce fil tel que Albert l'a envoyé.

http://www.napoleon1er.org/forum/viewto ... sc&start=0

Vous pouvez publier vos photos à l'adresse suivante :

http://www.napoleon1er.org/monuments-napoleoniens

Si par hasard vous avez des photos à publier (autres que les monuments qui doivent l'être à l'adresse ci-dessus, vous avez deux sites intéressants :

http://cjoint.com/
(En fançais, mais limité en taille de photos à 500 Ko)

ou

http://www.imageshack.us/
(En anglais, mais acceptant le double de poids)

Salutations et Bonne Année à tous

:salut:

Sergent Lombart

Photos

Message par Sergent Lombart » 31 déc. 2005, 05:17

Merci,

Je vais essayer d'assimiler tout cela

Au plaisir de vous lire

Vive l'Empereur :salut:

lukian54

Message par lukian54 » 03 févr. 2006, 09:01

:salut: :salut: :salut:
La loraine est trés peu représentée dés mon retour de voyage je ferrai mon possible pour combler ce vide.
Cordialement
:salut: :Ane: :fou: